KÖZÉRDEKŰ ADATIGÉNYLÉS
Esztergom Város Önkormányzata
Romanek Etelka polgármester, Sarkantyú Adrián aljegyző
2500 Esztergom, Széchenyi tér 1.
Tisztelt Polgármester Asszony, Tisztelt Aljegyző Úr!
Sajnálattal fogadtuk, hogy 2015. március 6-i levelünkben feltett kérdéseinkre nem válaszoltak. Ismételten szeretnénk felkérni arra, hogy információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapuló közérdekű adatkérésünket teljesítsék. A kérdéseink továbbra is a következők:
- Megválasztása óta milyen személycseréket hajtott végre a hivatalban?
- Hány esztergomi születésű/lakhellyel rendelkező dolgozót bocsátottak el, és hányat vettek fel azóta?
- Milyen területeken alkalmaztak új munkaerőket? A már eleve meglévő státuszok hogyan módosultak, milyen új hivatali munkaköröket hoztak létre?
- Mekkora költséget jelentenek Esztergom Város Önkormányzatának a személycserék, beleértve az esetleges végkielégítéseket is?
- Hány tanácsadót alkalmazott megválasztása óta a hivatalban akár munkaszerződéssel, akár megbízási szerződéssel? Mondhatjuk, hogy havi egyet? Tervezi folytatni ezt a tendenciát?
- Kik ők személy szerint, és milyen területen adnak tanácsot?
- Milyen javadalmazásért dolgoznak ezek a tanácsadók?
- Igaz-e, hogy az Ön által alkalmazott 3 külsős tanácsadó évi 36 millió forintba kerül az esztergomiaknak?
- Miközben nem kevés üresen álló saját tulajdonú lakóingatlana van a városnak, mi indokolja, hogy havi közel félmillió forintnyi összegért lakik új városházi vezető hotelben? Közpénzből vagy magán költségből fizeti ezt?
- Mennyit keres és milyen juttatásokra jogosult a polgármester kabinetiroda-vezetője? Ki ő személy szerint, és honnan érkezett?
- Hányan dolgoznak az Ön közvetlen környzetében, milyen beosztásban, milyen típusú megbízással, és milyen javadalmazásért? (polgármesteri titkárság, kabinetiroda)
- Az elmúlt napokban megtörtént a Prímás-szigeti, Mária-Valéria hídról levezető út lezárásának megszüntetése. Mikor szándékozik az Önkormányzat elszállítatni azokat a hasonló betontömböket, amelyekkel még Meggyes Tamás polgármestersége idején csúfították el a Sötétkapu és Prímás pince melletti parkolót, illetve amelyek Búbánatvölgyben Meggyes Tamás háza előtt szennyezik a környezetet?
- Igaz-e, hogy a város újra szerződést kötött a korábban Esztergomot többször a közvilágítás kikapcsolásával fenyegető TIVI Kft. tulajdonosának, Drága Bálintnak egy másik cégével? Igaz-e, hogy Drága Bálint érdekkörébe tartozó vállalkozástól vásárolta a város vissza azt az 1500 lámpatestet, amit a cég még 2012-ben a felszámoló tudta nélkül távolított el? Mivel a rendőrség nyomozott az ellopott lámpatestek ügyében, nem tart-e attól, hogy orgazdaság bűnébe esett a város?
- Igaz-e, hogy az Önkormányzat által 2005-ben elindított Contur Bau perben a hivatal hanyagsága miatt a város 2015-ben elbukott közel 600 millió forintot, melyet azóta le is inkasszóztak a város számlájáról?
Szeretnénk felhívni figyelmét arra a tényre, hogy a törvény az adatok közlésére 15 napot biztosít és ez az időtartam már letelt, az adatok kiadásának megtagadására pedig 8 nap állt rendelkezésére, és ezt a határidőt sem tartották meg.
Kérjük, hogy a feltett kérdéseinkre 2015. március 27-ig juttassák el válaszukat Amennyiben a fenti kérdésekre adott érdemi válaszaikat nem kapjuk kézhez a jelzett időpontig, nem marad más választásunk, mint hogy az információs önrendelkezésről és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 31.§ alapján a bírósághoz forduljunk, hogy soron kívüli eljárásban, peres úton kötelezze az önkormányzatot a közérdekű adatok közlésére.
Esztergom, 2015. március 20.
Esztergomért blog szerkesztőség
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.